0
Rüzgar ateş için neyse, ayrılık da aşk için o dur küçük bir aşkı öldürür büyük bir aşkı daha da güçlendirir.(Hz.Mevlana)

Uzaklık deyip de dert ettiğin nedir ki sevgili, Biz Yaradanı da görmeden sevmedik mi ? HZ MEVLANA

Taş yeşermez geçmiş olsada nevbahar, Toprak ol da bak nasıl güller açar, Taş gibi idin çok gönül kırdın yeter, Toprak ol üstünde hoş güller biter. Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî

Anladım ki gönül çuvalımda ki, kelimeler sana yetmez, Oysa gönlüm güzel olmazsa bahçemde bir ''GÜL'' dahi bitmez.. Ey Sevgili, Senin " AŞk'ın" daim olsun, Benim yaram olsa da fark etmez! Hz Mevlana

Hiçbir söz yetmiyor, beni 'bana' anlatmama Dinleyemiyorum kendimi Dokunsalar ağlayacağım bir ömür boyu Ve değseler hüznüme, döküleceğim parça parça Bir anlık değil boğulduğum bilinmezlik Oysa ben iyiyim görünürde

Aşk bir teslimiyettir, bir eriyiştir. Yeniden doğmak için uyanıştır. Aşkın bütün sırrı iki kelimede: varlığından soyunmak Aşk için ya hep vardır, ya hiç. Sen hep misin, hiç misin?"

Her aşkın bir hasreti var; Her hasretin bir çilesi… Çilem çekilmez değil ama bir de çektireni var. . . !Hz Mevlana

Hazret-i Şems'i, konuşup nasihat etmesi için bir meclise davet etmişler. Hazret, meclise girer girmez, kapı eşiğine oturmuş. Kendisini baş köşeye davet edenlere de şu cevabı vermiş: -Adam adamsa oturduğu her yer köşe olur ona!

Aşk abdest gibidir; şüpheye düşersen bozulur bakışlarında diyar diyar gezdiğin değil; bir bakışıyla diyarına gittiğindir AŞK. HZ MEVLANA

Mecnun değilim dost,lakin çağırsan çöllere gelirim. yalan halde gelmem, toplarım özümü yalın halde gelirim. Kapıyı çaldığımda kim o dersen, ben olmam kapında sen olur gelirim. Sen gel de yeter ki,yola yük olmam,yol olur gelirim Hz Mevla

Ey aşk,yüceliğinden göklere bile sığmıyorsun.Böyle olduğu halde nasıl oldu da gizlice şu gönlüme sığdın sen?♥ Hz.Mevlana

Geçmişini iyi bil ki, geleceğe sağlam basasın. Nereden geldiğini unutma ki, nereye gideceğini şaşırmayasın .. (Hz. Mevlana)

Kibir nedir ???... Kendisinden habersiz,kendini bilmeyen insanın durumudur... Tıpkı güneşten haberi olmayan buzun kendini birşey zannetmesi gibi... ! HZ.MEVLANA 

Mevlanaya sormuşlar "sevgili" nasıl olmalı diye...Sevilecek biri olmadığı zamanlarda bile seni sevmeli ...Sarılacak biri olmadığı zamanlarda bile sana sarılmalı DAYANILMAZ OLDUĞUN ZAMANLARDA BİLE SANA DAYANMALI

Dayan be gönlüm!Bîçâre değilsin Yaradan sana yâr.Kimsesiz değilsin, yanında "Kimsesizler kimsesi" var!Biliyorum!Sığmazsın hiç bir yere bu sevdayla, dünya sana dar!Ama dayan gönlüm!Dayan ki her gecenin mutlaka bir sabahı var!

Yorum Gönder

 
Top